SKO - MED FRI FRAGT
Indkøbskurv - 0 DKK

Du har ingen varer i din indkøbskurv.

Handelsbetingelser

Du kan finde svar på de fleste af dine spørgsmål på denne side. Hvis ikke du finder det her er du velkommen til at ringe eller maile til os.

shoebaloo@mail.dk

Tlf: (+45) 38 60 36 26
Hverdage: 11:00 - 17:30, lørdag: 10-14

 

Om at handle hos Shoebaloo.dk

Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?

Velkommen til shoebaloo.dk (CVR nr.31445639), dejligt du fandt os. ShoeBaloo.dk blev etableret i 2012. Alle de varer du finder i webshoppen kan købes online her og nu. Klik på en vare du er interesseret i og vælg størrelse eller farve. Klik herefter på knappen 'Læg i kurv'. Du kan nu lægge flere varer i kurven, ved at finde dem i webshoppen på samme måde. Når du er klar til at gå til kassen, klikker du på 'Gå til bestilling'.
  

Hav venligst bank/kortoplysninger parat, samt adressen varerne skal sendes til. Når disse oplysninger er udfyldt klikker du på "Gennemfør bestilling" og dine varer er på vej til dig.

 

Har ShoeBaLoo en fysisk butik?

Ja, vi har haft en fysisk butik siden 2008 i Brønshøj tæt ved København C og Frederiksberg. Du kan finde butikken på Frederikssundsvej 148, 2700 Brønshøj tlf. 38 60 36 26. Vi tror på, at vi kan betjene dig bedre, når vi også til dagligt har en fysisk butik, hvor vi kan se hvordan vores varer fungerer når vi betjener de fysisk fremmødte kunder. Således er personalet i den fysiske butik og webshoppen de samme. Begge steder gælder ærlig og reel service i øjenhøjde. (Ved køb i den fysiske butik er der 7 dages bytte- og returret. Nedsatte- og udsalgsvarer kan byttes til anden vare eller tilgodebevis). 


Kan jeg ringe til jer?

Du er naturligvis velkommen til at ringe til os på (+45) 38 60 36 26. Telefonen er åben i butikkens åbningstid hverdage kl. 11.00 - 17.30. og lørdag kl. 10-14. Husk du også altid kan sende en email til shoebaloo@mail.dk. Vi bestræber os på at besvare alle emails indenfor 24 timer på hverdage. Vi ser frem til at høre fra dig.

 

Spørgsmål omkring en vare

Varen jeg gerne vil have er udsolgt - får I flere af den?

Det sker at visse varer bliver udsolgt. Engang imellem får vi efterleverancer af populære varer, og nogle gange får vi varer retur. Derfor kan vi kun opfordre dig til at kigge forbi fra tid til anden. Du kan også med fordel tilmelde dig vores nyhedsbrev.


Jeg har brug for mere information om en vare

Vi skriver så mange oplysninger som muligt om vore varer, så som størrelse, farve, materiale. Vi sætter også en ære i at have gode og fortællende billeder af vore varer. 
Hvis du har brug for yderligere information, så skriv til shoebaloo@mail.dk - det er vigtigt at du oplyser mærke og model navn, som fremgår på de enkelte varer.


Jeg så nogle lækre sko i et af de mærker I fører - kan I finde det til mig?

Det kan være vi har dem selvom det ikke fremgår af webshoppen (kan være under oprettelse). Skriv eller ring blot til os.


Varen jeg købte er nu blevet billigere - betaler I differencen tilbage?

Heldigvis sætter vi flere priser ned end vi sætter op. Vi kan desværre ikke kompensere kunder, der allerede har købt en vare, som vi efterfølgende sætter prisen ned på.


Spørgsmål omkring betaling

Hvilke betalingskort kan jeg bruge?

  • Dankort
  • Dankort / VISA-Dankort
  • VISA
  • MasterCard
  • VISA Electron
  • Maestro
  • JCB
  • American Express

De viste priser på webshoppen er inklusiv dansk moms (25 %). Al handel på shoebaloo.dk foregår på dansk.


Kreditkort

I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en sikker server godkendt af NETS, hvor du skal indtaste følgende:

  • Kreditkortnummer
  • Udløbsdato
  • Kontrolcifre

Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan shoebaloo.dk ikke gennemføre dine varekøb. Herefter trykkes på 'Godkend'. Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra shoebaloo.dk. Du vil ved modtagelsen af bestillingen få en faktura. 

Er det sikkert at bestille online?

Når du har samlet de varer, du ønsker og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server hos QuickPay. Herfra er al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster. Selve transmissionen er godkendt af NETS, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen. Når du befinder dig i en sikker zone, vises, i dit browservindue, et lille 'Secure Server'-ikon. I Internet Explorer og Firefox er dette lille ikon en lukket hængelås.

Hos shoebaloo.dk beder vi dig aldrig om din underskrift eller pinkode. Uanset om du handler på Internettet eller i en traditionel butik gælder det, at det KUN er din underskrift eller pinkode, som i juridisk forstand, kan betragtes som bindende. Hvis nogen misbruger dit kortnummer og kortets udløbsdato, har den pågældende butik pligt til at annullere handelen. Det kan din bank gøre for dig. Det vil sige, at du ikke løber nogen risiko ved at handle hos shoebaloo.dk.

Bliver jeg nødt til at bestille online?

At bestille online er den mest sikre og effektive måde for os at håndtere din ordre. Derfor tager vi kun imod ordrer online.

Hvornår trækker I pengene?

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra shoebaloo.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.


Fragt og levering

Kan jeg hente varerne i Jeres butik?

Ja, det kan du. Du vælger blot "Afhentning i butik" under forsendelse (ingen evt. fragtgebyr), så er varen reserveret til dig og klar til afhentning (du er så sikker på ikke at køre forgæves). Husk blot din online kvittering.

  • Leveringstid
  • Ordrer modtaget inden kl.12.00 afsendes samme dag. Udenlandsk ordre afsendes inden tre hverdage. Varerne sendes med Post Danmark og du vælger selv om ordren skal leveres til et Posthus, Postbutik, omdeles til din adresse eller Døgnboksen (så kan du afhente når det passer dig og ikke vente til næste dag, hvis du ikke er hjemme ved omdeling til din egen adresse). Du kan vælge at få en email eller SMS når din pakke er leveret, så kører du ikke forgæves forbi Poshus/butik eller Døgnboks. 
  • Alle varer leveres så længe lager haves. shoebaloo.dk har en intelligent lagerstyring, så varer kun vises på webshoppen, hvis de er på lager.

NB: Der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.


Beskadiget pakke

Er din pakke stærkt beskadiget ved levering skal der reklameres til Post Danmark. Ved synlig beskadigelse bedes du nægte modtagelse. Er pakken allerede modtaget, skal der reklameres hurtigst muligt og gerne samme dag. Husk at modtage med FORBEHOLD. Kontakt ShoeBaLoo på shoebaloo@mail.dk - så hjælper vi med reklamationsbehandlingen.

Hvad skal jeg betale i fragt?

Ved levering til en adresse i Danmark, bliver varerne sendt ganske gratis med Post Danmark uden omdeling. Ønsker du varen med omdeling koster det 59 DKK i fragt.

Hvad skal jeg betale i fragt uden for Danmark?

Vi leverer til de Skandinaviske lande (Sverige, Norge, Grønland, Færøerne samt Island). Fremgår dit land ikke på listen i indkøbskurven, kan du kontakte os og vi vil forsøge at opnå aftale om levering dertil.

Skal jeg betale told på varerne?

Der kan komme told og afgifter når din ordre skal leveres i et andet land udenfor EU. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder hvis du er i tvivl.

Modtagerflex

Vær opmærksom på, at du ved tilmelding til Post Danmarks ordning "modtagerflex" selv hæfter for pakken hvis den skulle bortkomme. 

Aftaler om modtagerflex indgås mellem dig og Post Danmark. shoebaloo.dk har ingen indflydelse på dette, og kan derfor heller ikke påtage sig ansvar for pakker, der evt. skulle bortkomme. 

Jeg har afgivet en ordre - kan jeg ændre ordren?

Kun hvis vi ikke har pakket din ordre. Vi pakker hele dagen så vi skal modtage ændringen hurtigst muligt per telefon efter ordreafgivelse, for at det skal kunne lade sig gøre.

Hvis jeg ikke er hjemme når min pakke ankommer, hvad sker der så?

Post Danmark vil lægge en seddel i din postkasse (ved omdeling), og du kan så efterfølgende afhente pakken på dit lokale posthus typisk dagen efter.

Jeg har brug for at ændre leveringsadressen på min ordre

For at kunne ændre adressen på en afgivet ordre skal du skrive til shoebaloo@mail.dk med dit ordrenummer og de nødvendig ændringer. Vor kundeservice vil vende tilbage med information, om det var muligt at foretage ændringen.


Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på shoebaloo.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via shoebaloo@mail.dk el. tlf. 38 60 36 26. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare og nederst i dette dokument/her

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind i original skotøjsæske. Der må ikke tapes eller påklistres etikker direkte på skotøjsæske. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer købt hos shoebaloo.dk kan alle returneres med normal post.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug og den returneres i original kasse med alle originale mærker.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refundere vi betaling modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder, skal varen sendes til: ShoeBaLoo Frederikssundsvej 148, 2700 Brønshøj. Du kan også fortryde ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på samme adresse efter forudgående aftale. 

Hvad skal jeg sende med tilbage? 

Ved returnering eller ombytning skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder og vedlægge den fremsendte følgeseddel samt kopi af faktura. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav 

Jeg har brug for at returnere en vare med Post Danmark

Pakken sendes til:

ShoeBaLoo

Frederikssundsvej 148 

2700 Brønshøj


Bemærk, ved returnering betaler du selv porto, medmindre der er tale om en ombytning eller reklamation. Varer sendt til ovenstående returadresse pr. efterkrav vil ikke blive modtaget.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om det videre forløb i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Hvis der er noget galt med varen (reklamation)

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på shoebaloo.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen på varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget refundere vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen sendes til: ShoeBaLoo Frederikssundsvej 148, 2700 Brønshøj. Når du returnere varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Du skal vedlægge kopi af din oprindelige kvittering på købet.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Der mangler noget i min ordre

Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, så kontakt os venligst på shoebaloo@mail.dk eller tlf. 38 60 36 26 og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil så undersøge sagen.

Jeg har fået det forkerte beløb tilbage

Uheldigvis sker der fejl. Hvis du mener at du har fået det forkerte beløb tilbage. Kontakt venligst shoebaloo@mail.dk med dit ordrenummer og beløbet du mener at skulle have tilbage.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på shoebaloo.dk har vi brug følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos shoebaloo.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Indehaveren for shoebaloo.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på Shoebaloo.dk er indehaver Birte Sørensen. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til shoebaloo.dk videregives ellers sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos shoebaloo.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til shoebaloo.dk via e-mail shoebaloo@mail.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til (indsæt rette klagenævn for din webshop, eksempelvis Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Back to top